נעלי עקב: איך לבחור נעליים שלא יפגעו לנו בגב?

נעלי עקב הן ללא ספק פריט לבוש שעושה קסמים. הן מאריכות, מרזות ואף יכולות להפוך כל מכנס סטנדרטי לאלגנטי במיוחד. מכאן למרות שהרבה יותר נוח ללכת על נעליים שטוחות, רבות בוחרות להתפשר על הנוחות וללכת על עקבים, ופה אנו באים לומר שכן ניתן ללכת עם עקבים מבלי להיות עסוקות בחוסר הנוחות ומבלי להרוס את הגב. כיצד? להלן טיפים לבחירת נעלי עקב בריאות:

גובה מומלץ

אז כיצד בוחרים נעל עקב? ראשית רצוי להבין שעקבים גבוהים כלל לא מומלצים, וזאת כי עקב גבוה מוביל לכאבי שרירים ולכאבי גב. הגובה מגדיל את הקשת של הגב התחתון ובכך יוצר לחץ מיותר. בנוסף, התוספת של העקב משנה את מרכז הכובד (מעבירה אותו למקום יותר קדמי), עובדה שמובילה לעומס יתר באזור אצבעות הרגליים. בעיה זו מובילה נשים רבות לעבור ניתוח ואף משנה באופן גורף את סגנון ההליכה האידאלי. מכאן שמומלץ לחפש אחר נעלי עקב קטן – אחר עקב שאינו גבוה מ 4 ס"מ.

מיקום אידאלי של עקב

כאשר עומדים לחפש נעלי עקב, רצוי להעדיף עקב כמה שיותר רחב ובנוסף רצוי שהעקב יהיה ממוקם במרכז הכובד. היכן בדיוק? יש להעביר קו דמיוני מאזור הצוואר אל כף הרגל – היכן שהקו מסתיים אמור להיות ממוקם העקב. מסקנה? נעליים שבהן העקב ממוקם בקצה כלל לא ארגונומיות. לעומת זאת, כאשר מיקום העקב ממוקם נכונה, אנו חשים ביציבות יותר נעימה ופחות פוגמים בגב. מה עוד נכון לדרוש מעקב? שהוא יהיה עשוי מחומר כמה שיותר קשיח, כך שגם אם קיימים עקבים יחסית רכים שבצעדים הראשונים מעניקים תחושה שמימית, יש להבין שלאורך זמן הם רק יפגעו לכן בגב.

נעלי עקב שלא יפגעו לנו בגב

מעבר לנוחות – נראות

עתה לאחר שברור כיצד נכון לבחור נעלי עקב, נוסיף ונציין שגם חשוב לדעת להתאים נעלי עקב למידות הגוף, ולו מטעמי נראות. למה הכוונה? טעות לחשוב שעקבים דקיקים וגבוהים מחמיאים לכל אחת, אלא האמת היא שלאישה מלאה לא יתאימו עקבי סיכה, אלא מי שמחפשת לשפר את ההופעה באמצעות נעלי עקב אומנם צריכה לשאוף שהעקב יעצב לה את הרגל וירים במעט את הישבן, אך באותה נשימה היא גם צריכה לשמור על מראה פרופורציונאלי.

טיפ לדרך

שנסכם? נעלי עקב ללא ספק נשיות, אלגנטיות ומאוד מחמיאות, אך בו זמנית הן גם עשויות להרוס את הגב, ולו בשל פגיעה באיכות היציבה, וזאת כי עקב גבוה מוביל לקיעור הגב – עובדה שגורמת לשרירי הגב לעבוד הרבה יותר קשה. פה נציין שגם החלופה הנגדית (כפכפים שטוחות) אינה בריאה, פשוט כי היא פוגמת באיכות חלוקת המשקל. מסקנה? קבלו שתיים: העדיפו נעלי עקב שמעוצבות באופן ארגונומי (ציינו בדיוק במה מדובר) ואל תלכו עם נעלי עקב כל יום כל היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *