ארוכה הדרך עד לקבלת רישיון הנהיגה המיוחל והיא רצופה בבירוקרטיה. בירוקרטיה פירושה ניירת וכאן נכנס לתמונה "הטופס הירוק" הידוע. אך כיום הדברים שונים למדי גם בכל הנוגע אליו. מהו טופס זה? מה השתנה לגביו? וכיצד הדבר מתקשר לבדיקות הראייה לשם הוצאת רישיון? קראו מדריך קצר זה ותהיו מוכנים לצאת לדרך.

אז יש או אין טופס ירוק?

אם תקראו על תהליך הוצאת רישיון הנהיגה, תיתקלו בלא מעט פרטי מידע חשובים, חלקם אולי מבלבלים מעט. תשמעו שדרושה בדיקת ראייה ולשם כך צריך "טופס ירוק". אך אולי גם תשמעו שאין דבר כזה טופס ירוק. ניתן לומר ששני הדברים נכונים. באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), תוכלו לקרוא פרטים חשובים על הוצאת הטופס הירוק. אבל קודם, בואו נעשה קצת סדר ונבהיר את כל מה שעשוי לבלבל: אין יותר בפועל "טופס ירוק”. כן, בעבר היה וזה היה טופס פיזי ממשי. הטופס הירוק המיתולוגי, היה הטופס המרכזי שאיתן מבקשי רישיון נהיגה התקדמו בשלבים הבירוקרטיים בדרך ליעד הנכסף. אך לא עוד! כיום, דברים רבים בעולם הפיזי הוחלפו בתחליפים אלקטרוניים יותר וכך גם טפסים רבים. ידידנו הטופס הירוק, הוחלף גם הוא במנגנון בקשת רישיון נהיגה באינטרנט. מה לגבי בדיקת ראייה?

בדיקת הראייה בתמצית

אין מה לעשות – בדיקת ראייה היא דבר חיוני וחשוב מאוד בדרך לקבלת רישיון נהיגה. ככל שיש לכם מגבלות בנושא זה, הן חייבות לקבל מענה בדמות משקפיים ואם לא ניתן, לא תוכלו לנהוג! לכן, המדינה מחייבת ביצוע בדיקת ראייה, שהיא בדיקה ייעודית עבור הוצאת רישיון. בודקים במסגרתה חדות ראייה, בכל הנוגע לאופן הראייה שחשוב לנהגים. זה אומר למשל קריאת שלטים מרחוק. נזכיר, שהשימוש בעיניים תוך כדי נהיגה מתבצע באופן רצוף ולא תמיד בתנאים נוחים כפי שהיה רצוי. תוצאות הבדיקה ניתנות בפורמט מקובל ודי וותיק. התוצאה הטובה ביותר היא 6:6. ועבור רישיון נהיגה לרכב פרטי חייבים לפחות 6:12 וזאת, לפחות בעין אחת. כלומר, כמה שהערך גבוה יותר, כך המצב יותר גרוע. ואכן, תוצאה חלשה מדי עבור נהיגה, היא תוצאה של 6:15. הוצאת רישיון עבור נהיגה על רכב ציבורי, מחייבת לעמוד ברף גבוה יותר של דרישות ראייה: תוצאה של לפחות 6:12, אבל בשתי העיניים.

 

 

תשובות לכמה שאלות חשובות

לסיכום

מילוי "טופס ירוק" ובדיקת ראייה הם חלקים חיוניים בתהליך ובסך הכל, הם שלבים זריזים ופשוטים למדי.