מהו חלבון קולגן ולמה הוא חשוב לגופנו?

אנחנו קמים מהמיטה מבלי לחשוב פעמיים, אנו מתמתחים במטרה לשחרר את השרירים ולא תוהים כיצד זה קורה, אנו מסרקים את השיער ולא עוצרים לומר תודה – אנו פועלים על אוטומט בהרבה מובנים ומבלי להבין שמאחורי מגוון תהליכים גופניים עומד אותו חלבון משמעותי העונה לשם קולגן.

חלבון משמעותי

הגוף שלנו מורכב בין היתר מחלבון, כאשר קולגן מהווה כ30% ממנו. החומר מצוי לכל אורך הגוף – בגידים, בעור, במגוון איברים, בשרירים ואף בכלי הדם, ועל כן מדובר בחומר מאוד מהותי שיש לשמר כהלכה, וזאת כי קולגן מסייע ליהנות מעור חזק וגמיש שנראה מתוח וצעיר, קולגן תומך בחיבור שבין השרירים לעצמות ובאופן כללי בזכות החלבון קולגן אנו זוכים לתפקד כרגיל וללא מגבלה, ועל כן כשמתעורר מחסור מוטב לברר אודות צריכת קולגן פלוס.

שישה תפקידים מרכזיים

  1. חלבון קולגן מסייע לשקם שרירים לאחר שהגוף חווה טראומה, ולו בעקבות פציעה. מכאן שכמות מספקת של קולגן מאפשרת את הגמישות הנחוצה עבור תהליך ההחלמה.
  2. לא פעם אנו חשים עייפות כללית ועל כן בזכות החלבון תאי הגוף סופגים אנרגיה חשובה ובכך מתגברים על התחושה.
  3. חלבון קולגן מסייע בשחרור שומנים שמצטברים בעורקים, כך שמתאפשרת זרימת דם תקינה ונמנעות מחלות רציניות.
  4. חלבון קולגן דוחק תסמיני הזדקנות.
  5. חלבון קולגן מונע ירידה בצפיפות העצם.
  6. חלבון קולגן יכול לתקן מרווחים מסוכנים בתאי הדופן של המעי.
  7. שרירים

עם יד על הדופק

לאור הדברים, טוב לדעת שגם אם מתקיים מחסור בקולגן, ולו בשל הגיל המתקדם או בשל חוסר בסידן, הרי שאכן אפשרי להשלים מצבורים, ופה נחדד שניתן לשלב קולגן בתזונה היומית. מכאן שבאמצעות תשומת לב ותזונה נכונה (או תוספים), זוכים לתמוך במבנה השלד, לחזק את העצמות, לחזק את תפקוד הרקמות, למנוע הופעת קמטים, להקל על כאבים שנובעים מדלקות פרקים, לתמוך בתפקוד מערכת העיכול (בשל חומצות האמינו שהקולגן מכיל) וכדומה.

קהל היעד עבור תוספי קולגן

חשוב להבין שככול שאנו מתבגרים, כך הגוף שלנו מוריד את קצב התפוקה של ייצור החלבון, ועל כן ניתן לומר באופן גורף שאנשים מעל לגיל 30 צרכים לשקול לקחת תוספים. בנוסף, אנשים שסובלים ממשקל יתר גם כן עשויים לייצר פחות קולגן (הסוכר פוגע במבניות החלבון) ואף אנשים שסובלים מתזונה לקויה, אנשים שחשופים רבות לשמש, אנשים שסובלים ממחסור בוויטמין C ואנשים שמעשנים הרבה ניקוטין. כל אלו מצויים בקבוצת הסיכון שצריכה לעקוב אחר ייצור החלבון.

יש מענה!

לאחר שמבינים שאכן חסר בגוף קולגן, טוב לדעת שיש מה לעשות ועל כן לפני שממהרים לצרוך תוספים, רצוי להקפיד לצרוך מאכלים טבעיים, קרי ירקות ופירות שמכילים ויטמין C (פלפל, ברוקולי, תפוז וכדומה), מאכלים שמכילים אבץ (אגוזים למשל), מאכלים שעשירים בסיבים תזונתיים (ירקות ירוקים, דגנים וכדומה) ומאכלים שעשירים בחומצות אמינות (גבינות, ביצים, דגים וכדומה). עם זאת, אם מבקשים לוודא שהשינוי הנו מידי, ניתן לרכוש אבקות וכמוסות קולגן שמיועדות לנטילה יומיומית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *