בעשורים האחרונים, התגלה כי חלה עלייה משמעותית באחוז האנשים אשר מבצעים פעילות גופנית. בעוד שבישראל, נמצא כי לפחות 20 אחוזים מהאוכלוסייה שומרים על כושר גופני. בכך, רבים מבצעים אימונים בחדר הכושר, מצטרפים לסדרת אימונים מקצועיים, בעוד שחלקם לוקחים חלק באימון בענפי ספורט תחרותיים.

להתאמן בחדר הכושר

מלבד שמירה על גוף בריא וחטוב, ביצוע פעילות גופנית מספקת היכרות עם אנשים חדשים, מאפשרת לרבים לצאת מהבית לאחר יום מתיש ומורידה את רמות הסטרס והחרדה. כל זאת קורה באמצעות פעילות גופנית אשר מעוררת את האדרנלין בגוף, מה שמאפשר זרימת חומר בשם אנדרופין, המעלה את מצב הרוח.

נוסף לכך, מי שחווה סטרס בחיי היום יום, מי שסובל מדיכאון או פחדים חברתיים – יוכל לשלב בין טיפול רגשי לאימונים בחדר הכושר. מה שישפר מאוד את המצב הנפשי והגופני.

מדוע חשוב להתאמן באמצעות מכשירי כושר?

בין אם בחרתם במכונים כמו: חדר כושר פאר, ג'אמפ חדר כושר מעולה ואיכותי, חדר כושר אגו, או שאר מכונים – חשוב שתדעו כי אימון מכשירים נחשב יעיל וממוקד.

כיום ישנם מכשירי כושר כמו הליכונים עליהם ניתן לרוץ וללכת – מה שעובד על כל שרירי הגוף. ישנם סטפרים – שעובדים בעיקר על אזור הירכיים. מכשירים כמו מולטי טריינר אשר עובד על הזרועות, ושאר ציוד חדר כושר המעולה לבניית מסת שריר ולחיטוב הגוף.

להתאמן בחדר הכושר

היתרונות בחוגים בחדר הכושר

כיום, מרבית המכונים אשר מציעים (מלבד אימון מכשירים), גם חוגים מסוגים שונים, בעוד שחוגים כמו קרוספיט, TRX, יוגה, פילטיס, זומבה, ועוד: מאפשרים אימון דינאמי וכזה שעובד על כל חלקי הגוף ביעילות. באמצעות שיעורי סטודיו, אפשר להכיר חברים וחברות חדשים, וזאת בשל תהליך הגיבוש המתרחש בחדר הכושר שנחשב יעיל ודינאמי.

יתרונות נוספים שמקנים חוגים ואימונים, הם העלאת מצב הרוח, השתתפות בפעילות מעולה ואנרגטית בשעות הבוקר או הערב, הכרות עם חברים חדשים, ועוד.

נוסף לכך, כאשר יוצאים מהבית או הולכים אל המכון לאחר יום מתיש בעבודה: הגוף מתמלא אנרגיה, המוטיבציה הופכת לגדולה יותר, בעוד שהנפש מרגישה שמחה ורגועה.

כמה המלצות על חדרי כושר בארץ

אם טרם בחרתם מכון כושר איליו תרצו להירשם, חשוב שתדעו כי ישנם כמה מכונים מומלצים כגון: גאמפ חדר כושר, חדר כושר אגו , רשת חדרי הכושר של ספייס, חדר הכושר קולנוע פאר, הולמס פלייס ועוד. מכונים מסוג זה, מתאימים עבור כל האוכלוסייה, והם משלבים חוגים ואימון מכשירים. כדי לקבל המלצות על חדרי כושר בארץ, יש לבדוק עם חברים, בני משפחה ואף עמיתים לעבודה – היכן הם מתאמנים, ולהבין האם הם מרוצים מהמקום שבחרו.

 

לסיכום, אימון גופני הוא כזה שישפר את איכות החיים במהירות. האימון, מלבד היותו חיוני מאוד לתפקוד וחיזוק הגוף, משמש דרך נפלאה לשפר את הקשרים החברתיים ואת מצב הרוח. בכך, לא פלא שיותר ויותר ישראלים בוחרים באימון פרטי או במנוי למכון הכושר, בעוד שהם הופכים לאנשים מאושרים יותר, חזקים ובטוחים בגופם.