נחל שורק נחשב מבין האתרים הפופולאריים ביותר עבור מטיילים בישראל, והוא מבין בנחלים הארוכים ביותר בארץ. הנחל מתחיל לזרום מהרי ירושלים עד  לדרומית לרמאללה. אורכו של הנחל 70 קילומטרים, בעוד שזרימתו עוברת בתוואי מפותל המכיל בריכות רחצה, מקוואות, חופים ונחלים.

נחל שורק נשפך אל הים התיכון וזאת צפונית אל קיבוץ פלמחים, בזמן שישנם לא מעט מסלולי טיולים בהם ניתן לבחור.

מועצה אזורית נחל שורק

אבל אילו בריכות ומקוואות ישנן בנחל שורק? ומהם מסלולי הטיול הפופולאריים?

מי שרוצה לצאת אל מסלולי טיולים אשר יעבור בנחל שורק, יוכל לברר אודות מסלולים מומלצים, דרך אתר האינטרנט של מועצה אזורית נחל שורק המדווחת אודות מסלולים, פעילויות ואטרקציות במקום. גם החברה להגנת הטבע מציעה המלצות על טיולים במקום, וזאת דרך האתר של החברה, או דרך אתרי טיולים ומסלולים.

בריכות ומקוואות בנחל שורק

לצעירנו עם השנים, הפך הנחל למקום  בו נשפכו שפכים, מה שפגע בנחל וזיהם את הסביבה. עם זאת,  כיום, מועצה אזורית נחל שורק בשיתוף עם החברה להגנת הטבע – פועלת כדי לטהר את המים ולהנגיש את המסלולים הבריכות והמקוואות עבור מטיילים.

בכך, החל שיקום הנחל על ידי מועצה אזורית שורק בשיתוף עם הרשויות. בעת הפעילות החלו להחזיר לחיים את אזורי השפך, את האזור החולי של הנחל – מה שהובל אל שיקום גדות הנחל, יצירה מחודשת של שיפועים מתאימים עבור המים, מניעת סחפים וחידוש אזורים השייכים לבעלי החיים שבמקום. בכך אפשר ליהנות מטבע ירוק, מקוואות ובריכות נעימות המקנות מרגוע לגוף ולנפש.

נחל שורק – מסלולי טיולים

בזמן שיוצאים לטיול בטבע ונהנים ממגוון מסלולים, אפשר לחוות את ארץ ישראל במיטבה. באזור מרכז הארץ (אזור בו עובר הנחל): תוכלו לצאת אל הליכה לאורך הנחל במסלול שמתחיל מחניון חורשת הצנחנים, לצד כביש פלמח. הליכה לאורך הנחל עד לדיונות ולתצפית אל הים התיכון – תרגיע את הגוף ואת הנפש, ותתרום רבות לבריאות ולכושר הגופני.

חשוב לדעת! מועצה אזורית נחל שורק מטפחת מקוואות, מעיינות נובעים ובריכות כמו בריכת ליפתא, הסטף המדהים, סכר אגם בית זית ועוד. מי שירצה לצאת אל טיול נעים באזור נחל שורק (שמגיע עד הרי ירושלים) – יוכל לטייל בסטף בין מערות קטנות, עיי חורבות, לפקוד גינות ירק שהוקמו על ידי נזירים שנמצאים במקום, וכמה מקוואות מרעננים וצוננים של הנחל. עוד מומלץ לחנות ליד מעיינות נובעים שנמצאים במקום.

פעילויות בנחל שורק

מועצה אזורית נחל שורק, היא כזאת אשר משתרעת לאורך 28 דונמים והיא חולשת על מחוזות דרום, מרכז וירושלים. בנחל שורק ישנם כיום 7 ישובים ביניהם מספר גדול של ישובים חרדים או דתיים לאומיים. עם זאת, הנהלת המועצה מעדכנת בכל זמן אודות פעילויות, מסלולי טיולים ופיתוח הסביבה – מה שהופך את המסלולים לאטרקטיביים יותר.